Piesa zilei

vineri, 8 ianuarie 2010

Fragment - Cine / ce ar vrea sufletul tau sa fie?

"(...) Va propun sa meditam impreuna la o ilustratie tare draga mie! Un preot s-a dus sa-si viziteze unul din enoriasi si omul era foarte ocupat. A intrat parintele in curte, omul mergea cu apa la cal, era tare preocupat de munca lui. Slujitorul altarului l-a oprit si i-a spus: "Asculta, domnule! As vrea sa te intreb ceva: spune-mi, cate ore pe zi te ingrijesti de calul din grajd?" "Doua ore dimineata, una la pranz si doua seara". "Dar de sufletul din dumneata, cate ore pe zi te ingrijesti?", a fost a doua intrebare. La care omul nostru a facut socoteala si-a zis: "Crezul nu-l mai stiu de mult, Nascatoarea am uitat-o, de mult timp nu ma mai gandesc la cele sfinte, doar un minut sau doua pe zi in mintea mea mai apare ideea de Dumnezeu". Preotul a inceput sa planga, s-a uitat in ochii acelui enorias si i-a zis: "Domnule, as vrea mai degraba sa fiu calul tau, decat sufletul tau!" Ma intreb ce ar zice preotul daca ar trece prin dreptul sufletului meu si ma rusinez la gandul acesta. Ma intreb ce ar zice Marele Preot, Cel care imi cunoaste ferecatele taine ale launtrului, despre sufletul meu. Mi-ar spune Domnul Isus, Cel care ar trebui sa fie binecuvantatul Rege al locuintei mele interioare, ca ar dori sa fie altceva decat sufletul meu? Poate ar vrea sa fie masina mea, casa mea, familia mea, meseria mea, prietenii mei, animalul meu preferat, prestanta mea, exteriorul meu cosmetizat... (...)"
Andrei Patrinca
A se citi si comentariile.

8 comentarii:

BeznaWarrior spunea...

Realizezi ca daca pe langa masina, soricar, casa ai inclus familia si prietenii atunci avem un conflict de interese.Am o senzatie de deja vu cu discutia asta.Raman in continuare la parerea ca D-zeu nu ne-a facut ca sa batem matanii 3 ore/zi, sa zicem Crezu' de 5 ori sau Nascatoarea de 10.Dac-ar fi vrut asta, isi facea o specie de aplaudaci care asta sa faca zilnic. Faptu' ca e-n toti si-n toate ar trebui sa insemne ca timpu alocat prietenilor/familiei e si timp acordat Lui.
Un eretic :))

Larisa Gligor spunea...

Voi barbatii... luati totul prea... cuvant cu cuvant. Parerea mea. :)
Nici eu nu stiu Nascatoarea pentru ca noi nu o spunem. Dar nu e ideea de matanii acolo, de numarul de Tatal nostru pe zi, pentru ca Dumnezeu nu numara de cate ori am executat un ritual. Vezi si tu metafora din spatele cuvintelor. Si de fapt, nu lui Dumnezeu ii facem un favor cand petrecem timp cu El. El poate trai si fara noi foarte bine. Timpul petrecut direct cu Dumnezeu (fara intermediari numiti familie, prieteni, masina si serviciu) ne este folositor noua!. Nu stiu in ce masura te ajuta sa dai cu alifie pe o arsura cata vreme ai manusa deasupra (tot metafora) Asta era toata ideea articolului. Ce ar vrea sufletul tau sa fie?

Si daca tot mi-ai contabilizat ziua pe mess... :D da, 8+ ore la lucru, 6 ore (nu 8!!! - asta e deja boierie) de somn si alte cateva activitati. Dar asta nu inseamna ca nu incerc sa imi rezerv zilnic jumatate de ora doar pentru Dumnezeu ;) si in restul orelor sa Il am prezent in mod constient.

BeznaWarrior spunea...

asa mai venim de acasa!Se poate totusi sa nu mai strangi lemne?Nu de alta dar cred ca intr-una din porunci e stipulat explicit ceva de genu' "sa nu-ti arzi aproapele pe rug" chiar daca aproapele e un eretic mai mic.
Marentin

Larisa Gligor spunea...

:))
Ok, ok. Am lipit crengile la loc in copaci...

Anonim spunea...

Draga Larisa,

Am citit fragmentul care il ai sus, ca motto!
Tu crezi in predestinare?..Citeste Biblia.

Alberto

Tiamarchos spunea...

Si inca ceva, Tatal este o conceptie gresita. Dumnezeu Tatal nu este seful. El este egal cu Isus si Duhul Sfant. Toti trei sunt absolut egali si atotputernici numai ca au atributii diferite.
..citeste Biblia!

acelasi Alberto enervant

Larisa Gligor spunea...

Ooo, Alberto... ai schimbat blogul :) Bine ai venit si pe aici!

In primul rand, nu stiu care parte din "motoul", cum ii zici tu - pentru ca motoul este de fapt altceva - iti sugereaza ideea de predestinare. Si citesc Biblia, iar in Biblie este un verset care spune: "Caci noi suntem lucrarea Lui si am fost ziditi in Hristos Isus pentru faptele bune pe care le-a pregatit Dumnezeu mai dinainte, ca sa umblam in ele."

Nu cred in nicio forma de predestinare dar cred ca putem alege sa umblam sau nu in faptele despre care vorbeste Pavel. Acelea sunt piesele despre care vorbeam. Si tocmai asta spuneam - fortez o piesa sa intre unde nu ii este locul? Am ocazia sa spuna adevarul: ma impotrivesc si mint pentru a scapa de ce stiu eu ce situatie ciudata?

Cam despre asta era vorba.

De asemenea, nu am sustinut nicaieri ca Dumnezeu Tatal ar fi seful. Dar Dumnezeu este Tata - deci Creator - prin toate cele trei persoane ale Sale. Si Hristos cand i-a invatat pe ucenici sa se roage le-a dat un exemplu care incepea cu "Tatal nostru care esti in ceruri..."

Laura spunea...

nu stiam sigur unde sa-ti raspund;))
prelucrarea este semnata 'Laura' dar primele trei poze sunt ale lui Steffen. Am de gand sa fac o serie intreaga, cu pozele mele, numai sa dea verdele. :)